Referat af Hjembæk IF's generalforsamling

Valg af dirigent: Knud Johansen
Valg af stemmetællere: Kaj Madsen og Pernille Jensen

Formandens Beretning:
Vi har i år haft et oldboyshold samt petanque. Vores baner har også været brugt af Jyderup samt Hjembæk Efterskole. Sportsdag afholdt 12. juli hvilket forløb godt - kunne dog godt have været foruden hærværk søndag nat. Vi har fået nye plader sat op ved petanquerum efter hærværket. Vi har "mistet" godt og vel 5000 kr. grundet dette hærværk, smadrede borde m.v. i forbindelse med 12. juli.

Fodboldberetning:
Efter at dameholdet stoppede sidste år, har vi nu kun et enkelt fodboldhold tilbage i Hjembæk.
Oldboys 11-mandsholdet kører til gengæld rigtig godt. Der er omkring 22 aktive spillere, og det er da også nødvendigt, for at kunne samle hold hver gang.
Holdet har nu eksisteret i 4 år, og har endnu aldrig måttet melde fra til en kamp

I år (2008) spillede vi to turneringer, en forårs og en efterårsturnering. I foråret sluttede vi som nummer 5 ud af 8, men i efteråret gik Hjembæk til tops og vandt Odsherredsturneringens pulje 3, med 9 sejre i 10 kampe.

Det er første gang siden 1998 at et hold fra Hjembæk vinder en fodboldturnering, så det er en flot præstation. Kassereren Dorthe, som på det tidspunkt befandt sig i USA, beordrede da også, tværs over Atlanten, at der skulle gives øl til spillerne efter den sidste og afgørende kamp.
Hjembæk rykker muligvis op i en højere række i 2009, men om spillerne ønsker det er endnu et åbent spørgsmål, for selv om vi vandt i 3-rækken er det ikke sikkert, at vi er gode nok til række 2.

PÅ sportsdagen i juli arrangerede fodbolden en turnering for gade/familie/firmahold, hvor der deltog 16 hold. Turneringen blev en succes og vi vil gerne gentage den i 2009. Men det er et spørgsmål om de efterfølgende nætters ballade og hærværk medfører, at det helt droppes at lave noget sommerarrangement. Vi må ikke håbe det..

Petanqueberetning:
Petanqueafdelingen har i 2008 medlemsmæssigt ligget meget stabilt med 20 medlemmer.
Vi har deltaget i indendørsturneringen i Høng og vandt C-rækken i sæsonen 2007/2008. Vi deltager i denne vinter med 1 hold i Høng, som har vundet den indledende pulje og 2 hold i indendørsturneringen i Tømmerup. Her ligger vi nr. 1 og 3 ud af de 8 deltagende hold.

I den løbende udendørsturnering blev begge vores hold i B-rækken nr. 4, meden A-holdet blev nr. 3 i den puljespillet. A-holdet spillet sig fra en 5. plads frem til en samlet 2. plads i slutspillet. Det betød, at de blevet DGI Vestsjællands repræsentant i Øst-finalen, som spilles mellem de 6 amter øst for Storebælt. Her blev det til en 3. plads.
Vi har deltaget i flere lokale stævner med sejre i Høvestævnet samlet LB2000´s stævne.
Vi har haft 4 store arrangementer.
Først spillede vi udfordringskamp hjemme mod Kalundborg. Hjembæk vandt kampen med 12-8, hvor holdende skulle stille med minimum 12 spillere hver.
Næste arrangement var vores fællesstævne Rundboule, som vi holdte med VHG. Et stort arbejde, som igen i år blev en succes med 34 deltagende doubler.
3. arrangement var vores fredagspetanque, hvor vi i år havde inviteret vores stævnepartnere fra VHG. En hyggelig aften med i alt 25 spillere.

Sidste større arrangement var Familie- og gadepetanquen på Sportsdagen. Med 10 hold kom turneringen godt fra start. En god stemning prægede turneringen hele dagen.
Endelig må vi sige, at vores træning har lidt af, at vi ikke er så mange, men med vores forskellige tiltag kunne noget tyde på, at medlemstallet er stigende, så vi ser frem til et godt 2009.

Bankoberetning:
Opstart oktober 2008. godt besøgt - ingen klager over gevinster som leveres af Superbrugsen i Jyderup. Brugsen sponsorerer ekstra gevinst hver sidste mandag i måneden.
Regnskab gennemgået og godkendt. Der skal tænkes i nye baner vedr. rengøring -
Vedr. kontingent skal bestyrelse drøfte et evt. grundbeløb -
Pænt overskud.

Bestyrelsen ser i 2009 sådan ud